Mai Multe Vizualizări
Este unul dintre misterele predarii: De ce unii elevi \"pricep\", iar altii nu?
In aceasta carte, Betty K. Garner aduce in centrul atentiei de ce le e dificil elevilor si ce pot face profesorii pentru a-i ajuta sa invete singuri. Dificultatile in citire, memorare, atentie sau in urmarea instructiunilor nu sunt motivele pentru care elevii esueaza, ci sunt simptomele adevaratei probleme: structuri cognitive nedezvoltate - procesele mentale necesare pentru a conecta noile informatii cu cunostintele anterioare; organizarea informatiei in modele si relatii; formularea de reguli care ajuta procesarea informatiei automat, rapid si previzibil; principiile abstracte generale care le permit sa transfere si sa aplice invatarea.
Fiecare capitol se refera la o structura cognitiva cheie si exemplifica prin ilustratii reale modul in care elevii construiesc sensul, folosindu-se de recunoastere, memorare, conservarea constantei, clasificare, orientare spatiala, orientare temporala si gandirea metaforica. Tehnicile simple ale autoarei pun accent pe constiinta reflexiva si pe vizualizare. Ajutandu-i pe elevi sa fie constienti de ceea ce le spun simturile, incurajandu-i sa vizualizele informatia pentru procesare si indemnandu-i sa puna intrebari si sa descopere solutii pe cont propriu, profesorii pot sa ii ajute cel mai bine sa-si dezvolte uneltele de care au nevoie pentru:
- A aduna, a organiza si a da sens informatiei
- A deveni preocupati cognitiv si motivati in interior pentru a insusi
- A experimenta invatarea ca un proces dinamic de creare si schimbare
Sugestiile de utilizare a acestor tehnici in fiecare zi, la clasa, sfaturile pentru planificarea lectiei in scopul preocuparii cognitive si sugestiile pentru a face o cercetare reflexiva extind aplicatiile practice ale cartii. Folositi-o nu doar pentru a-i ajuta pe elevii carora le e greu sa treaca de barierele ascunse, ci si pentru a-i echipa pe elevi pe viata.
ISBN | 9789730000000 |
---|---|
Nr. de pagini | 153 |
Autor | Betty K. Garner |
Editura | Alfa Omega |